Într-o zi, plata prin atingerea unui deget sau printr-o simplă clipire va fi complet normală!
18 miliarde de euro. Acesta este numărul de tranzacții biometrice care ar trebui să aibă loc în 2021. Tehnologia a fost dezvoltată, iar cei mai mulți consumatori sunt pregătiți pentru asta.
Haideți să aruncăm o privire la ceea ce se întâmplă în ceea ce privește ultimele progrese și teste.
Zâmbește... este plătit!
Caixa, cea mai mare bancă de retail din Spania, a lansat noi bancomate în acest an în patru filiale din Barcelona. Retragerile pot fi făcute prin recunoașterea facială.
Cum ar fi dacă am spune "adio" codurilor PIN?
Tehnologia nu este nouă - deblocarea unui telefon mobil cu o singură privire este o a doua natură pentru unii - dar Caixa se poate lăuda că este prima instituție financiară care oferă acest tip de serviciu.
Deja în acțiune la 20 de terminale, banca iberiană dorește să dezvolte mai mult sistemul în a doua jumătate a anului.
Cum functioneazã?
Clientul trebuie să se înregistreze în avans pentru acest serviciu. Această etapă are loc în câteva minute în sucursală, cu ajutorul unui consultant și a unei tablete.
Identificarea la punctul de retragere este prin intermediul software-ului care identifică până la 16.000 de puncte pe imaginea facială.
De asemenea, clientul trebuie să-și prezinte cardul bancar, smartphone-ul sau smartwatch-ul atunci când retrage bani.
Well.com, e-portofelul realizat de Oney
Încă de la sfârșitul anului 2018, clienții a trei magazine Auchan din București și-au achitat cumpărăturile în cel mult 2 secunde.
Cum? Pur și simplu prin plasarea degetul pe un cititor biometric. Această modalitate de plată chiar funcționează, a achiziționat deja aproximativ 2.000 de utilizatori obișnuiți în doar 6 luni.
Nici măcar frică!
Evident, soluția respectă datele personale ale utilizatorilor. Efectiv, nu există o bază de date biometrică, iar tehnologia nu stochează datele. Amprenta este ținută în telefonul clientului și acesta comunică direct cu cititorul.
Este factorul determinant pentru a asigura consumatorii. Mai ales când știm că pentru 9 din 10 consumatori un sistem de plată sigur este o prioritate.
În timp ce în Europa anumite țări sunt încă reticente în ceea ce privește utilizarea telefoanelor inteligente sau tehnologiei biometrice, în China lucrurile stau mai bine.
De mai mulți ani, recunoașterea facială este folosită pentru a înlocui cardurile de îmbarcare în anumite aeroporturi, pentru a plăti anumite achiziții și pentru a lua metroul.
Tehnologia este gata, acum trebuie doar ca percepția oamenilor să se schimbe, fără indoială, cu ajutorul educației și garanțiilor din partea comercianților și a băncilor. Mai ales în Europa, unde securitatea plăților este criteriul major pentru consumatori.
Sunteți gata să începeți să utilizați noile metode de plată?