Într-o zi, textele vor înlocui cardurile bancare
În 2014, 6.000 de miliarde de texte au fost trimise în întreaga lume. În 2016, erau „doar” 3.000 de miliarde și acest număr continuă să scadă. În timp ce MMS (versiunea multimedia a textului) se menține, textul simplu a fost acum depășit de rețelele sociale care oferă acum funcții de mesagerie privată.
Este plata prin text ceva nou?
Nu chiar. Suntem deja obișnuiți să trimitem un text pentru a face o donație, pentru a vota un program TV sau chiar pentru a juca un joc, iar suma se ia direct prin factura operatorului de telefonie mobilă. Este o manevră simplă care face acum parte din experiența clientului.
În 2011, Coca-Cola a implementat sute de dozatoare fără numerar, care funcționau prin intermediul textului. Au făcut posibilă renunțarea la toate logisticile asociate colectării și transportului de numerar. Tehnologia contactless a devenit cu atât mai atractivă pe timpul pandemiei globale.
Plata prin SMS: toată lumea la bord!
Pentru a evita deplasarea cu autobuzul spre un ghișeu pentru achiziționarea unui bilet, RATP, autoritatea de transport pariziană, a implementat un sistem de cumpărare a biletelor prin SMS în timpul pandemiei COVID 19. Pentru a-l utiliza, trebuie doar să trimiteți text BUS cu numărul autobuzului la un număr de telefon pentru a primi biletul. Achiziția este debitată automat pe factura telefonică de fiecare dată. Un alt exemplu recent este ETAM. Începând cu luna mai, puteți plăti achizițiile în magazin doar prin trimiterea unui text către asistentul magazinului.
Plata prin text: nu are implicații negative
Pentru consumatori: nu e nevoie de numerar, carduri, coduri sau nume de utilizator, iar riscul de a vă pirata contul nu reprezintă o problemă.
Pentru comercianții: plata nu este doar ușoară și sigură, ci este o șansă de a vă conecta la clienți cu numărul lor de telefon. Perfect pentru trimiterea de informații sau pentru un abonament la newsletter.
Aceste metode de plată sunt într-o continuă evoluție. De la scanarea cu amprentă până la noile forme de plată, check-out-urile fac cumpărăturile mai ușoare, mai sigure și mai puțin enervante. În acest context, textele reprezintă o îmbunătățire și ar putea ajunge la nivelul rețelelor de socializare, care sunt, de asemenea, interesate de tranzacții. Spre deosebire de alte metode, textul nu necesită o înregistrare, iar aplicația este deja instalată pe smartphone-urile noastre!